Bilgeliği, bir örgütün iş süreçleri boyunca var olan yenilikçiliğin bir parçası olarak görmemiz gerekir. Yenilikçilik sadece yeni ve genç olanla ilgili bir şey değildir. Deneyimli insanların da çok yapıcı katkıları olabilir. Belki de yenilikçilikte, "Bunu daha önce de denedik, ama bir işe yaramadı" türünden deyişlere de bir yer vardır—yeter ki, böylesi bir katkı başarısızlık veya kendini savunma duygusunun ürünü olmayıp, geleceğin getirebileceği fırsat ve seçeneklere ilişkin bir içgörüyle yapılıyor olsun. Bilgelik, yetkilendirmedeki şu üç seçeneğin boyutlarını belirlemeye yarar: "İlerlerken dönüp arkana bakma", "Arada bir durup geriye bakmanda yarar var" ve "Yeni bir adım atmadan önce onay al".
Batı toplumu olgunluğun getirdiği yaratıcılıktan yararlanmayarak, geçmişin—ve Doğu'nun—bilgeliğini unutuyor. Belki de, "Eski bir cambaza yeni oyunlar öğretemezsin" deyişini "Yeni bir cambaza eski oyunlar öğretebilirsin", hatta "Eski bir cambaz eski oyunları öğretebilir" deyişleriyle birlikte kullanmamız gerekir! Eskiye alışmış bir kişinin yeni şeyler de keşfetmesi pekâlâ söz konusu olabilir. Ne bilgelik sadece yaşlılara ne de yenilikçilik sadece gençlere özgü bir şeydir.
Bir akıl hocasının hem bilgelik aktarma hem de kişinin kendini ifade etmesini teşvik bakımından oynadığı rol büyüktür. Akıl hocalığı ile kariyer konusunda kişisel tavsiye alma, uzmanlık edinme, özel kurslar vb. arasında ilişki kurulabilir.
Bu yetkinlikler arasında—yani, yaratıcılık ile bilgelik arasında— nasıl bir ilişki vardır? Örneğin, bir insanın bilge olmadan yaratıcı olması ya da bunun tersi mümkün müdür? Bu biraz da bu kavramları nasıl tanımladığımıza bağlıdır. Zihinsel yaratıcılık ile sanatsal yaratıcılık arasında bir ayrım yapılabilir mi? Sanatçılar bilge insanlar mıdır? Çok sayıda ressam ve şair sahip oldukları yaratıcılığı kullanırken bilgelik ve yenilikçilikten yoksun olduklarını açıkça göstermişlerdir. Öte yandan, çok sayıda mühendis de zihinsel yaratıcılık sahibidir: Bunlar bazı psikometrik testlere iyi yanıt vermeyebilirler, ama bir günbatımını resmetmekten veya bir köprü çizimi yapmaktan çok hoşlanıyor olabilirler. Leonardo da Vinci'nin en sevdiği uğraş hangisiydi?
Bilgeliğin kazandırdığı deneyim ve yargı gücü yaratıcılığa bir odak noktası ve yön kazandırır—yaratıcılıkla bilgelik arasındaki ilişkinin özü budur. Şu halde zihinsel yaratıcılık bilgelikten çıkan bir şey midir, yoksa sinerji sayesinde ileriye doğru hareketi kolaylaştıran tamamlayıcı bir özellik midir? Bilgi Yeniliği Sarmalı söz konusu olduğunda bu—nihai sonuçla bir ilgisi olmasa bile—bir örgütün kendisini nasıl geliştireceğinin belirlenmesi bakımından önem taşır.